Marek Maruszak

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1999 Prezes Zarządu Rossmann SDP.

Rossmann jest liderem rynku drogeryjnego i synonimem drogerii w Polsce. Codziennie zakupy w naszych sklepach robi ponad 820 tys. Polaków. Pierwszy sklep z naszym logo powstał w 1993 r. w Łodzi. 22 lata później świętowaliśmy otwarcie 1000-nej drogerii w warszawskich Złotych Trasach. W styczniu tego roku uruchomiliśmy 1.500 sklep, ponownie w Łodzi. 

By zakupy były jeszcze prostsze przygotowaliśmy dla naszych klientów także sklep internetowy. Logując się na stronie: www.rossmann.pl można zamawiać ulubione produkty o dowolnej porze, bez potrzeby ruszania się z domu. Stworzyliśmy ponadto aplikację Rossmann PL, która umożliwia wstąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, bowiem korzysta z niej 7 mln użytkowników.

Dla tych, którzy kochają odwiedzać nasze drogerie, przygotowaliśmy nowy sposób robienia zakupów – Rossmann GO. Klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem dzięki aplikacji Rossmann PL, płaci w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi. W każdej naszej placówce, dla wygody i bezpieczeństwa klientów, jest dostępna przynajmniej jedną kasę samoobsługową.

Kierujemy się zasadą: jak największy wybór artykułów w przystępnych cenach. Oferujemy naszym klientom 21,5 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Rossmann firmuje także 27 marek własnych.

Wierzymy w naszych pracowników

Tworzymy zgrany zespół 19 tys. pracowników. Za sukcesem Rossmanna stoją jego pracownicy. Działamy w zespole, który stawia na kreatywność i innowacyjność. Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, ogromny nacisk kładziemy na szkolenia, by nasi pracownicy mogli czuć się w pełni kompetentni w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi.
Awans wewnętrzny to w naszej firmie norma. Wspieramy pracowników i zachęcamy ich do rozwoju i osiągania własnych – a jednocześnie korzystnych dla klientów i firmy – celów. Różnorodność to dla nas wartość, dzięki której łatwiej nam odnosić sukcesy.
Dbamy, by nasi pracownicy mieli poczucie bezpieczeństwa. Gwarantujemy przyjazne warunki pracy, umowy o pracę i szeroki pakiet świadczeń socjalnych: opiekę zdrowotną, dofinansowanie kolonii i wakacji, wyprawki dla dzieci, możliwość rozwoju pasji i zainteresowań – od wędkowania po naukę windsurfingu. Przyjmujemy studentów na płatne staże, bo rozumiemy, jak ważne jest dla młodych ludzi zdobywanie doświadczenia i pierwsza praca.
Kadra menedżerska w Rossmannie to wyłącznie Polacy. Pilnujemy, by relacje między podwładnym
a przełożonym były oparte na zasadzie wzajemnej życzliwości i szacunku.

Ważne momenty w Rossmannie

23.05.1993 – Historyczna chwila – klienci robią zakupy w pierwszym Rossmannie w Polsce, przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Dziś tego sklepu już nie ma, nasza „jedynka” przeniosła się kilkaset metrów dalej. Za to 10-te urodziny świętowaliśmy setką sklepów.

2003 rok – Pierwszy czerwcowy piknik z okazji dnia dziecka „Rossmann Dzieciom” w łódzkim Ogrodzie Zoologicznym. Pikniki to już nasza tradycja – zapraszamy na nie co roku. W 2010 r. padł rekord frekwencji: łódzkie zoo odwiedziło ponad 20 tys. osób.

2008 rok – W czerwcu uczciliśmy 15-lecie firmy imprezą w stołecznych Łazienkach Królewskich. Gościliśmy: twórcę firmy Dirka Rossmanna, przedsiębiorców i znanych artystów. Zaśpiewała dla nas Alicja Bachleda-Curuś.

2009 rok – Inwazja misiów na drogerie Rossmanna. Po raz pierwszy przed Świętami Bożego Narodzenia sprzedajemy „niedźwiadki”, a dochód z tej akcji („Kup Misia Temu Kogo Kochasz”) przekazujemy Fundacji TVN.

2010 rok – Włączyliśmy się w akcję pomocy powodzianom. Zamieniliśmy nasz zwykle bezpłatny miesięcznik „Skarb” – jedyny raz w historii – na wartą 5 zł „cegiełkę”. Klienci zareagowali na naszą akcję entuzjastycznie: „Skarb” kupiło blisko pół miliona z nich. Za zebrane ponad 2 miliony złotych w sierpniu wyremontowaliśmy salę gimnastyczną i zbudowaliśmy boisko w szkole w Sandomierzu.

2011 rok – W sierpniu w łódzkiej Manufakturze otwieramy największą drogerię w Europie.

2012 rok – W lutym, w Grudziądzu, zaczyna pracę drugi magazyn Rossmanna (pierwszy i największy, 66 tys. m², jest w Łodzi) w Polsce. Ma 25 tys. m². Stąd odjeżdżają ciężarówki zaopatrujące sklepy w północnej części kraju.

2013 rok – W kwietniu zostajemy sponsorem tytularnym Biegu Ulicą Piotrkowską. Od tej pory impreza nazywa się Rossmann Run Bieg Ulicą Piotrkowską i jest jednym z najpopularniejszych w Polsce biegów na dystansie 10 km. Przyjaciółmi biegu byli olimpijczycy m.in.: Artur Partyka i Robert Korzeniowski. Rekordowy bieg odbył się w 2019 r. Wystartowało w nim prawie 6 tysięcy biegaczy.

2014 rok – Zostajemy sponsorem łódzkiego Festiwalu Czterech Kultur.

2015 rok – 30 stycznia otwieramy 1000-ną drogerię w Polsce w Złotych Tarasach w Warszawie.

2016 rok – Wielki przełom w komunikacji Rossmanna z naszymi klientami. Od kwietnia jesteśmy na Facebooku i Instagramie, czyli najpopularniejszych serwisach społecznościowych świata. Mamy też własny kanał na YouTubie.

2017 rok – Z okazji Walentynek zaczynamy sprzedawać w naszych drogeriach lizaki. W ten sposób dzielimy się miłością, a pieniądze ze sprzedaży przekazujemy dla podopiecznych Szlachetnej Paczki. Lizaki są słodkie, odpowiednie dla osób uczulonych na gluten czy laktozę, do wyboru jest kilka wzorów. Akcję powtarzamy co roku.

– 2017 rok – pierwsza edycja naszej sztandarowej, pomocowej akcji „Pomagamy jak umiemy” – klienci zbierają punkty skanując aplikację, a my zamieniamy je na pomoc rzeczową dla domów samotnej matki, hospicjów, DPS-ów, domów dziecka i schronisk dla zwierząt. Od 2017r. do 2020 r. przekazaliśmy im pomoc o wartości 18,5 mln zł. To z pewnością jeden z największych programów charytatywnych w branży drogeryjnej w Polsce.

2018 rok – Mamy 25 lat! Na swoich urodzinach gościmy założyciela firmy – Dirka Rossmanna, a także kontrahentów, partnerów biznesowych i artystów. Spotkanie odbyło się w Sopocie.

2019 rok – Wspólnie z zaprzyjaźnionymi organizacjami i firmami organizujemy akcje społeczne.

W kwietniu – na znak solidarności z ofiarami przemocy domowej – pracownice Rossmanna zrobiły niebieski makijaż. Swoje zdjęcia z hasztagiem #niebieskaliniarossmann umieszczały na Instagramie. Wsparliśmy też Niebieską Linię finansowo.
We wrześniu rozstrzygnęliśmy konkurs „Stań na własnych nogach”. Pula nagród wyniosła 60 tys. zł. Pieniądze trafiły do mam, które miały fajny pomysł na swój biznes, a zdobyte pieniądze pomogły im go rozkręcić. Również we wrześniu rozpoczęliśmy współpracę z Omeną Mensah i jej Omenaa Foundation. W Rossmannie sprzedawaliśmy wedlowskie Czekotubki. Cały dochód ze sprzedaży przekazaliśmy na budowę szkoły w Ghanie.

2020 rok – Czyściochowe Przedszkole.To nasza akcja dla przedszkoli w całej Polsce. Jej celem jest nauka jak myć ręce, dbać o zęby czy korzystać z toalety. Przygotowaliśmy też konkurs plastyczny, w ramach którego najbardziej aktywne przedszkola otrzymały od nas karty podarunkowe na zakup mydła i artykułów higienicznych. Łączna pula nagród wyniosła 200 tys. zł

– 2021 rok – kontynuujemy „Pomagamy jak umiemy kobietom”.  W tym roku Rossmann wraz z pracownikami i klientami pomaga kobietom w trudnej sytuacji życiowej i zagrożonym wykluczeniem. Naszym marzeniem jest pobicie rekordu i zebranie 6 mln zł.

– 2021 rok – startujemy z akcją „Czujesz klimat?” – w 2019r zorganizowaliśmy konferencję klimatyczna dla dostawców i detalistów. Zastanawialiśmy się nad tym co branża może zrobić by chronić planetę dla przyszłych pokoleń. Zdecydowaliśmy się głębiej zaangażować w działania proekologiczne m.in. poprzez stworzenie platformy edukacyjnej w naszej aplikacji, oznaczanie produktów specjalnym znaczkiem „Czujesz klimat?” by ułatwiać klientom wybór produktów przyjaznych środowisku.